torsdag, september 13, 2007

Minns ni H?

Allt sket sig i några dagar och man kan säga att jag fick köra omtag på flera fronter. Det office som jag hade tänkt mig försvan till någon som var snabbare och likaså gjorde javautvecklaren som jag hade tänkt signa som första englandsanställd. Men men, det man inte har i huvudet får man ha i benen som de visa säger och snipp snapp så har jag vaskat fram 3-4 potentiella utvecklare och sisådär 1-2 office. Nu ska vi bara köra intervjuer och husesyn först.

Jag har lärt mig att hittar man något bra så måste man få upp farten om man vill behålla det. Ett office måste signas på en vecka och en utvecklare strax kring en och en halv vecka. Jäkligt fort med andra ord.

Hotellet vid Gloucester road känns skitsugigt men då skola/universitet och businessen tydligen gick in på en högre växel under förra veckan så har det dragit upp priser på hotell och för att kunna hålla vettig budget så fick jag ta det som fanns. Låt mig säga att jag är väl mer än nöjd över att kunna flytta in i min lägenhet nu till helgen.

I förrgår han jag med en middag med HTM och hans knegarkompis från VPD, riktigt trevligt.

Förresten minns ni H? Jag var ute på middag igår med U + T och efter några drinkar så dök hon upp och allt var plötsligt som i Bangalore igen. Vi söp oss måttligt berusade och hade efterfest i hennes kök.

Galet!

Visst har det hänt saker sen sist, jag har exempelvis förlovat mig och flyttat till London men stämningen var fortfarande den samma. Vi har haft mycket roligt i våra dagar.

Very fun.

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

England, London, England, London.. Jag vet inte om jag kan fortsätta att läsa denna bloggen.. Abstinensen är vansinnig till och med utan din påminnelse.. Äh, fortsätt att läska mig för fan!

10:17 em  
Anonymous Anonym said...

Klart vi minns H. S�ta H. Kul att se henne igen. Man blir nog snygg av att flytta fr�n Bangalore. Ja s� �r det s�kert. Sn�ppet smartare och sn�ppet snyggare!!

11:55 em  
Blogger Östermalmsräven said...

v: Det borde vara dags för dig att flytta hit snart va? Sa jag att det är väldigt soligt och fint nu dessutom :-)

stina: Jo jag hoppas på det, jag känner mig personligen mycket snyggare och smartare nu hahahaa...

12:08 em  
Anonymous Anonym said...

You shit! :)

5:42 em  
Anonymous Anonym said...

tjena. har du någon bra skräddare att rekommendera i bangalore? är på IIM å läser och tänkte åka hem med lite schysta kostymer...

9:21 em  
Blogger Östermalmsräven said...

anonym: det finns fler skräddare i Bangalore än det finns myror i en myrstack... Kliv ner på commercial street så hittar du ett gäng. Allt beror ju lite på vad du ska ha för material. Ett tips är dock att ta din favvokostym och be dem kopiera...

v: :-)

9:29 em  

Skicka en kommentar

<< Home