tisdag, augusti 28, 2007

The Carneval

Helgen var trevlig som attans och det där med Notting Hill Carneval var faktiskt inte så dåligt som det lät första gången någon nämnde det för mig. Jag började dock med att flytta från Hilton till ett Best-Western-Hotell i Earls Court på fredagen så att jag skulle ha nära till jobbet nere i Chelsea Harbour och samtidigt bo lite trevligare och efter ordentligt med dealing och prutande så bor jag nu även relativt billigt.

Karnevalen var hur som helst galen och mina vänner hade ytterligare gäng med vänner vilket resulterade i ett jättekluster av galna engelsmän som gärna drog linor, poppade piller och rökte maja. Jag höll mig dock till hederliga ”Bacardi Breezers & vodka” och även om vi kanske tog i lite mer än vanligt så var det väl inget som direkt ”slog över”. Det var soligt och festligt, vi började tidigt och slutade sent på både söndagen och måndag (måndag var bank holiday) och såg både karnivalutklädda damer och tungdansande klubb-kids vid sancho panza soundsystem.

Pust.

Visst var det några trevliga middagar och utbyte av vettiga nummer också, det första resulterade i att jag visades runt på två kontor här nere i hamnen och det andra i en office-dejt med en snubbe som ska visa mig några kontor kring Charlotte Street i morgon.

That’s it.

Business as usual.