fredag, augusti 31, 2007

Zebranos

Jag blev utbjuden en sväng igår och tanken var väl att det skulle bli en ”kortis”. Det spårade ut dock och innan vi ens han med maten så hade vi trillat in på "Zebranos" och druckit just "Zebranos" (märklig drink med gurka i, se suddig bild nedan hahaha).

Maten intogs sedan på Carlucios innan vi drog oss upp till Charlotte Street (Jag har fått för mig att det är här jag ska ha office så baktanken var att jag skulle reka lite) och släntrade in på ett ställe som låg en trappa ned och som hette "Jerusalem". Det var ganska fullt men ändå sådär lagom, hälften av alla damerna var doktorer då de av tradition tydligen alltid har ”torsdagsöl” just precis där. Hmm doktorer och jag har inte sådär jättemycket gemensamt. Alls. Dock gillar jag torsdagsöl och tanken att gå ut en dag innan det blir sådär smockat med fylleengelsmän i fula fotbollströjor. Jag och folk som ser nöje i att följa sport har aldrig riktigt hållt varandra i handen heller om man säger så.

Det här lilla stycket kan kanske få er att tro att jag har svårt med människor överlag och så är inte fallet. Eller? Hmm jag har nog mycket åsikter om det mesta på gott och ont men jag är inte helt fientlig bara så ni vet hahaha. Selektiv är nog rätt ord.

By the way, jag tror jag har hittat ett office nu. Ska kolla in det idag. Bra läge och bra size, hoppas att det är okej ytskikt så man slipper fippla för mycket med basgrejer.

Ta i trä.

TGIF

2 Comments:

Blogger Stora Morran said...

Sport är ju svinkul! Det är äkta engagemang och passion. How to make mates. Börja heja på Manchester City nu när Svennis är där. Köp tröjan och börja hänga på en sån pub. Vips har typ 100.000 nya polare.

4:20 em  
Blogger Östermalmsräven said...

nej nej, där får jag nog sätta ner foten och säga nej. Räv + fotbollströjor = bad combination.

3:36 em  

Skicka en kommentar

<< Home