fredag, september 14, 2007

Gott

Jag kan ju direkt säga att maten i indien är svår att överträffa, ibland sitter jag och får matflashbacks så jag ryser av mumsighet.

Hur som helst så ska jag inte vara för neggo, det finns ju faktiskt vissa ljuspunkter i London. En av dem är smoothie-hypen, det är i stort sett små flaskor man köper överallt i de flesta affärrer (finns säkert 10 olika varumärken) som endast innehåller ren fruktjuice och inget annat. Alltså de är lite krämiga men ingen tillsats av någon färg eller hållbarhetsjoks. Pure liksom. Sjukt fräsht, jag dricker minst en om dagen och min favorit är "alphonso mango and lime".

Nu vet jag ju inte hur mycket ni kan om mangos men man kan säga att "alphonso mangos" är de absolut godaste (nu fick jag indisk mangoflashback igen, dreggel.)

Jag kan ju även tillägga att när jag var ute med herrarna från VPD igår så sprang jag på en bar som sålde miggisar (San Miguel) på pint. Jag dricker ju helst inte öl i större flaskor än 20 cl men här var man ju bara tvungen att släppa lite på reglerna.

Eller som vi säger i min familj; "Spansk öl är ju spansk öl"