torsdag, augusti 23, 2007

UK vs. India, 1-1

Jag vete tjyven varför bloggen låg nere igår, fick bara upp en google-error så fort jag försökte mig på www.blogger.com

London är helt ok men det är mycket som ska göras och det är många flaskhalsar som ligger och segar ut sådär allmänt så min höga frustrationströskel som jag slipat ordentligt på under tiden i Indien kommer faktiskt väldigt väl till hands.

By the way så är England samma som Indien (same same but different) för jag var en sväng nere hos våra legala snubbar (company secretaries) och fick exakt samma bolagsbyggarkänsla som just är kutym i Indien. Jag kan nog lätt summera det som att de saker jag tyckte var trångsynt och segt rent bolagsmässigt i Indien faktiskt är saker de ärvt från England och kolonialtiden.

Bestämde mig precis för att hänga mig kvar i London fram tills någon vecka in i september, mina boys här i London vill hålla kvar mig på Notting Hill –karnivalen och då jag ändå har saker att dra i framöver så känns hemåkningar bara dyrt och komplext.

Jag håller fokus.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Berätta om hur du firade till din tjej...

10:17 fm  
Anonymous Anonym said...

"friade" skulle det vara så klart

10:18 fm  
Blogger Östermalmsräven said...

sofia: Det var lite som att skjuta på öppet mål för jag visste att hon ville flytta med mig till London och att vi båda ville ha barn väldigt snart. Så jag droppade bara en "Do you want to marry me?" och hon sa "Yes, yes of course".

Ett tjugotal lax senare så var ringarna på plats och allt var frid och fröjd och gulligull.

Typ.

4:02 em  

Skicka en kommentar

<< Home