onsdag, juni 13, 2007

Tailored

Passar såklart på att sy upp ytterligare några fina kostymer nu när jag närmar mig målrakan på det här indiska fjorton-månaders-marathonet. Kostymerna blir ju så sjukt mycket finare om de hantverksmässigt "byggs" på rätt sätt och passar mig som handen i handsken när det står en ”personal tailor” vid spakarna.

Har dessutom alltid gillat fina tyger av någon anledning och kan sitta och gulla med ull, cashmere och sidenblandningar i evigheter hahaha. Det har med andra ord blivit några vändor till skräddaren på sistone.

Jag var på min troligtvis sista indiska ”fitting” igår, tre nya fina kostymer ska hämtas ut på lördag.

Gött.

7 Comments:

Anonymous Anonym said...

Eftersom du har sa mycket spare room i dina vaskor, menar jag. :)

10:50 fm  
Anonymous Anonym said...

"kan sitta och gulla med ull, cashmere och sidenblandningar i evigheter" - Hmmm, kanske lite för mycket info där hahahha. Välkommen hem. Vi ses.

10:11 em  
Blogger Östermalmsräven said...

v: Hmm jo ja du har rätt, men jag ser det som en investering också. Det är värt att plocka hem fina kostymer. Alltid. :-)

Sonny: Alltså det är inte så att jag strör ut tygerna i en stor hög och sedan gnider mig mot dem helt naken.

"Gullar" betyder i stort sett att jag tummar och känner, när man varit här nere ett tag så ser man skillnad på kvalitéer och urtyper. Det blir roligare ju mer man vet. Lite som när vinet blir roligare för man kan allt om vindistriktet och druvskörden just det året.

7:54 fm  
Blogger Blancaflor said...

Tänk att du skall resa HEM!
Vad blir det?
Sthlm, Bcn eller London (ldn?)?

7:57 em  
Blogger Östermalmsräven said...

Blancaflor: Dealarna sätts nog inte förrän om några veckor men Barcelona står starkt och London likaså...

9:44 fm  
Blogger Blygisens betraktelser said...

Jag måste lära mig att inte stå och smygläsa din blogg bland människor. ..hahahaaa :p

9:38 fm  
Blogger Östermalmsräven said...

blygisen: Ja man får passa sig, man vet aldrig vem som står bakom axeln... :-)

9:12 fm  

Skicka en kommentar

<< Home