fredag, maj 25, 2007

Bryt upp, bygg nytt

Ja nu är det satt, jag orkar inte vänta på den där kak-affärs-upplösningen som jag haft i huvudet tidigare. Hemma i Sverige igen är jag till midsommar och jag kommer att ta en lååååång semester innan jag börjar ta tag i något nytt igen. Visst har jag kollat uppdrag i Barcelona och hos gammalt nätverk i Stockholm men inte satt något riktigt än då jag vill hålla vissa alternativ öppna tills jag är på plats.

Tror att jag kommer ta det lugnt under sommaren och lägga tid på att investera pengar och försöka bestämma mig för vad jag ska göra nu och i närliggande framtid. Jag är 30, ska jag köpa hus och bli vuxen eller ska jag svira ner till Spanien en sväng och leka entrepreneur?

Hur som helst så känns beslutet lite läskigt, har inte sagt något till Ila än. Hon är ju min flickvän även om hon vet att jag försvinner när som helst. Själv har hon ju ett plan bokat till USA i september så ja hmmm usch sånt där är aldrig roligt.

Har haft lite för mycket sånt där på sistone.

Men nu vet ni.

8 Comments:

Blogger Anette said...

Oh, fler som ska hem till midsommar alltså. Fast för mig blir det mer en studs och sen tillbaka.

Blir det förresten något av resan hit? Kanske ska välja det som tillfälle att berätta...börja med massa shopping och sen lite försiktigt släppa bomben ;)

9:04 fm  
Blogger ettett2 said...

Welcome home! See you över en busgrogg i ett somrigt Stockholm.

10:34 fm  
Blogger Blygisens betraktelser said...

hahaha..Ja tack, nu äntligen vet vi som läser din blogg!

Passar på att önska dig välkommen hem till sommar-Stockholm. Hoppas dina vänner tar hand om dig ordentligt och att ni får några sköna veckor tillsammans.

11:00 fm  
Blogger Blancaflor said...

Vad bra att du har tagit ett beslut. Spaännande. Det skall bli intressant att läsa hur det gar att anpassa sig till Sverige.

11:59 fm  
Anonymous Anonym said...

Gött att ha framtiden spikad!

6:00 em  
Blogger Östermalmsräven said...

anette: japp jag ska plocka russin ur den svenska sommarkakan.

ettett2: Ja jäklar vad det ska drickas ikapp, jag ska se till så att det styrs upp ordentliga busgroggar.

blygisen: Jag tror sommar i Stockholm är precis vad jag behöver, det blir nog fina fisken.

blancaflor: Att anpassa sig till Sverige på sommaren blir nog lätt, jag vet dock inte om jag ska bosätta mig där än. Går allt som jag vill så stannar jag men annars kan det bli Barcelona eller London också...

den tjocke konsulten: Hmmm jag vet inte ja, vem har egentligen en spikad framtid? I don't really know where I'm heading...

Framåt, uppåt!

6:59 fm  
Blogger Skriet från lappmarken said...

Skönt att du bestämt dig. Även jag kommer nu till den stora Hufvudstaden och kommer att leva och verka från drottningatan hädanefter.

1:23 em  
Blogger Östermalmsräven said...

Martin: Skönt att du tagit förnuftet till fånga och flyttar ner från vildmarken. Hmm eller snarare från en vildmark till en annan hahaha.

7:06 fm  

Skicka en kommentar

<< Home