måndag, maj 28, 2007

Helg och sånt

Helgen var summa summarum riktigt trevlig med långa mornar och smarriga frukostar, ja sådär som en helg ska vara men som man sällan har.

Vi spenderade några drinksvängar på ”Blue Bar”, middag på ”Copper Chimney” och ”Paparazi” samt la några timmar på helgshopping som innefattade lite mer växter till mitt ”uterum”, fina margaritaglas (jag är sjukt inne i frozen margaritas just nu), lite allmänt plock till köket, fina vita ljus, FM-sändare till I-Poden, 4 GB USB-minne, Ila letade sommarklänningar och ja hmm jag tummade på tyger till nya kostymer.

De har förresten börjat sälja ”Le Creuset” –prylar härnere nu också och det som stör mig är att de är så jäkla billiga. En stor fin gryta går på 50 SEK och det känns som att jag minns sverigepriserna som aningens mycket dyrare.

Well, well, it’s all about markets and branding and shit.

2 Comments:

Blogger Blygisens betraktelser said...

...hahaha.Jag vet att det stör dig, det skulle störa mig med, men det är sånt man bara får ta och smälta. Väga hit och dit. Se till att det inte ger dig en massa galna idéer nu bara, du skall ju få hem alla dina kostymer o allt vad det är. Väl?

Hm. Det var ngt jag skulle fråga dig, men nu försvann det. Får återkomma då.

/"B"

11:50 fm  
Blogger Östermalmsräven said...

blygisen: Jo jag vet, får gråa hår bara jag tänker på allt som ska tas hem... Hmmm det blir nog till att skicka grejer på annat sätt också, jag har hört att man kan skicka väskor "i förväg" och betala mindre per kilo.

Äsch, det där får lösa sig.

6:29 fm  

Skicka en kommentar

<< Home