måndag, juni 04, 2007

Bloggreflektion kolon

Jag har funderat lite kring hur mycket bloggen påverkar mig ibland och det är faktiskt ganska märkligt hur mycket den har att göra med vissa beslut och åtaganden.

Bloggen är ju på något sätt ”mitt kvitto” på vad jag gjort eller ska göra under en dag eller en helg och sitter man där på morgonen och ska summera ihop två dagars ”såg på TV” så känns det väldigt tråkigt, först försöker man såklart klä det i fina ord men sen ger man upp och urskuldar sig lite för att man inte riktigt har så mycket att skriva om. Typ hmm ibland undrar man om jag åtminstone inte kunde ha gått ner till gymmet förutom den där dagens TV-tittande och så vidare.

Ibland undrar jag om inte bloggen är orsaken till att jag festade så mycket förut, tog så mycket bilder på ALLT och att jag nu faktiskt bryter upp och åker iväg från Indien med mera. Jag kan inte riktigt leva med att ”ha tråkigt” just nu och har man en blogg så blir det så svart på vitt. Jag kan exempelvis gå tillbaka och se exakt vad jag gjort de senaste två veckorna och glädjas över hur kul jag haft eller ha ångest för att jag inte gör mer av mitt liv.

I-landsproblem?

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

I-land & Lyx-problem!

Varför kan jag inte länka mig sida till dig? Jag har bara överig och anonym! Detta är ett problem! :(

Puman

10:25 fm  
Blogger Östermalmsräven said...

puman: du jag har ingen aning, tror det är något allmänt strul som spökar...

6:41 fm  

Skicka en kommentar

<< Home