fredag, juni 15, 2007

Shittybank

Jag skrev inget igår för jag fastnade hos Citibank med en liten överföring som jag trodde skulle ta en sisådär 30 minuter. Det slutade med att jag slungades tillbaka till medeltiden.

Det finns ingen direkt anledning för mig att ha kvar ett indiskt konto då jag inte kommer att finnas kvar i landet. Jag hade såklart haft kvar kontot om jag skulle kunna administrera det från Internet, alltså typ basfunktionalitet som att föra över pengar till andra konton world wide… Well, här går indiska regler och fuckar upp det hela.

Man måste fysiskt knata ner till banken om man ska flytta pengar utomlands och när man väl dyker upp på kontoren därnere så tvingas man fylla i sjutusen blanketter där man måste skriva att pengarna är till för ”family maintenance” och annat skit. Dessutom så får man inte flytta ut mer än 70% av sin lön av någon märklig anledning så ja hmmm det strulade lite om man säger så.

Som tur är så har jag inte så mycket mer än 170 lopp här, och pengarna jag får in när jag lämnat landet som min sista lön och likanande kommer jag åt genom ett visakort som är kopplat till kontot så jag kan fortfarande nyttja kulorna i Europa utan att strula för mycket.

Jag fick iväg en pengaflyttorder igår dock, men de gnällde för att jag inte hade passet med mig så vi får se hur det går…

Well well.

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

Snark.. oh shit, jag somnade visst.... kan du väcka mig när du klar...

4:26 em  
Anonymous Anonym said...

hmm, "bara" 170 lopp... Är det bara för att visa hur mycket pengar du har? Gosse lille, vad du är patetisk... Din glasbubbla till värld verkar så oerhört liten och fylld av dollartecken. Tycker synd om dig...

5:08 em  
Blogger Östermalmsräven said...

putte: Sov du.

lasseliten: Njae nu tror jag du missförstår mig. Hade jag velat visa hur mycket pengar jag har så hade jag knappast gjort en stor grej av det indienkonto som jag endast har för att jag i vissa fall behöver ett indiskt visa-kort för att betala ditten och datten här i Indien. "Bara 170" betyder just "bara" då jag försökte förklara att trots märkliga indiska regler så är det ingen stor grej då kontot inte är så stort.

Min glasbubbla till värld är faktiskt ganska stor, men välj du att begränsa den så mycket du vill.

It's a free world.

6:20 fm  
Anonymous Anonym said...

Det är otroligt att du orkar svara så hövligt som du gör på dessa dumheter, Räven. Hoppas du ser fram emot sill och salta bad i Sthlm och att du inte låter dig nedslås av dumma påhopp. Själv skulle jag blivit så in i helvetes irriterad haha. Kan vidare rapportera att det just nu är klassiskt midsommarväder i vårt kära Sthlm.

12:06 em  
Anonymous Anonym said...

Det var alltså jag Blygisen, som var den anonyma som hälsade dig välkommen hem till sill och salta bad.

12:11 em  
Blogger Östermalmsräven said...

Anonyma blygisen: Tack! sill och bad (när det inte regnar hahaha) kommer passa mig perfekt.

Äsch såklart att det finns människor som tänker olika, jag tror allt i slutändan baseras på vad du har för referenser till allt och uppenbarligen så trycker vissa av mina inlägg på "gnäll-knapparna" hos vissa "gnäll-tyckare".

Men men, som sagt, det är en fri värld det här internet så folk får väl tycka och tänka som de vill.

I could actually not care less.

1:18 em  

Skicka en kommentar

<< Home