tisdag, oktober 24, 2006

Plast på plast

Förpackningarna här i Indien är helt galna, det är tokofta som man köper saker som är paketerade i två paket. Det jag menar är alltså att när man öppnat det första plastpaketet så ligger det ett ytterligare paket i paketet (som det gamla tricket med stort paket som innehåller ett mindre som folk körde på tråkiga födelsedagspartyn). Hur som helst så känns det inte så ”environmentally friendly”.

paket på paket

På tal om godis så fick jag en finsk lakrits-sändning igår från Ms mamma, galet mycket och väldans gott.

Föråt mig bara lite.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Mmmm, lakrits ÄR gott och inte alltid det lättaste att hitta Långtbortistan. IKEA förser oss med Ahlgrens bilar, Marabouchoklad och Abbas sill. Lakrits har jag inte hittat. På senare tid har både jag och frugan börjat sakna skabbigt/billigt lösgodis, typ 6,90/hg på ICA, hur det nu kan komma sig?

6:34 em  
Anonymous Anonym said...

Vad fick du för god lakrits? Finsk lakrits är gudomligt gott! :)

7:28 em  
Blogger Östermalmsräven said...

x-pat: Jaaaa godiskungens hederliga plockgodis får man ju aldrig för mycket av. Jag är en snaskgris, saknar det mesta i godisväg...

cicci: Massor! Vi fick typ fem-sex kartonger och påsar. Minst.

7:07 fm  

Skicka en kommentar

<< Home