torsdag, september 21, 2006

Time Management

Det är så väldigt svårt att sätta upp vettiga tidsplaner i Indien och det hela baserar sig på indiernas allmänt vridna tidsuppfattning. Jag kan exempelvis inte ringa och bestämma möte med någon utan måste först bestämma tid och sedan ringa och säkerställa den, typ samma dag man ska dit, och få den godkänd.

Lite har ju trafiken med det hela att göra, ibland tror man att man är ute i tid och så fastnar man en timme extra i trafiken men oftast är det av ren och skär orklöshet som folk gillar de här lösa tyglarna när det gäller tid. Lite sådär så att de inte vill vara för exakta för då måste de ju hålla det de lovat…

Hur som helst så skulle vi signa ett kontrakt i tisdags och det har precis blivit flyttat till i morgon, orsaken är att han ”varit lite busy med annat”. Tre dagar, bara sådär…

Suck

För att inte nämna allt mitt tröstlösa slit med att få projektledarna att förstå det viktiga och vackra med ”time management”.

Dubbelsuck

Jag fick förresten äääntligen mitt platinakort till Athina igår och det var ju väldigt fint och flådigt... Såklart var mitt namn dock felstavat, även då de fått mitt visitkort att skriva efter.

Det är långt till Stureplan ibland.

3 Comments:

Blogger Blygisens betraktelser said...

Hahaha. Förkåt, men det är ju så roligt! Hur många indier krävs det för att göra Rävens platinakort? Den där råttan som ligger utanför er lägenhet, varför tar ingen bort den, liksom?

3:02 em  
Blogger Blygisens betraktelser said...

FörLåt skall det stå, ja. Verkligen inte roligt att skriva fel. Usch.

3:03 em  
Blogger Östermalmsräven said...

blygisen: Råttan är borta nu och det är faktiskt ganska tråkigt för varje gång man åker förbi det hörnet så vill man ju se hur mycket äckligare den blivit...

För övrigt går det bara åt två indier att göra mitt platinakort, en som skriver in namn i ett enkelt datasystem till plastkortsbeställaren och en som läser upp och bokstaverar mitt namn fel för den andre.

9:33 fm  

Skicka en kommentar

<< Home