måndag, september 25, 2006

New place

Vi har signat ett nytt ”guest house” och ska flytta till ett lite gosigare område som är lite lugnare och mysigare helt enkelt. Bolagets nya lya är aningens mindre än vår förra bautalägenhet och har faktiskt bara två balkonger till skillnad från den förras fem, men å andra sidan så kan man sitta på de här utan att bli bedövad av stadens tutande bilmarodörer (Kändes lite som att ha balkong mot Valhallavägen i Stockholm). Det är helt tyst och grönt när man kliver ut på de nya balkongerna och man kan nog banne mig lyxa soft frulle där också.

Det lite paradoxala är att den nya lägenheten är knäpptyst och i ett väldigt grönt område med en massa träd och parker samtidigt som den ligger jäkligt centralt så jag kommer dessutom att halvera min tid i trafiken på mornarna.

Sa jag att den är aningens dyrare?

It is sooooo worth it!

7 Comments:

Blogger Östermalmsräven said...

ettett2: sorry grabben jag råkade deleta din kommentar i all hast! Hmm ibland är man bara klåfingrig...

Hur som helst så nej det finns ingen pool i huset, det här är en lite äldre del av Bangalore som har stått ett tag och inte är sådär modernt. Ska man ha pool får man flytta ut lite eller köpa en av de vulgostora villorna...

Jag har ju både bubbelpool och köttig utepool på Leela SPA, bara 10 minuter därifrån...

I'll live.

1:08 em  
Anonymous Anonym said...

Fixa lite bilder, vore kul att se hur det ser ut. Utsikten etc alltså, några bilder från det innersta behöver jag inte. :)

1:41 em  
Blogger ettett2 said...

Ja vad fasen du bor väl mer eller mindre på Leela verkar det som så man kan väl säga att du har pool. :)

Säg till om ni behöver flytthjälp. Jag "kvistar" över i ett naffs. :)

1:06 fm  
Blogger Östermalmsräven said...

ettett2: Vi har typ en och en halv resväska plus ett tennisrack var så jag tror flytthjälp vore att ta i, men du får gärna komma ner och "hänga lite" när du vill.

Jag behöver faktiskt en sidekick vid poolen för det är förbjudet att "bomba" här på Leela (det plaskar väl för mycket antar jag) och jag tänkte att om vi går ihop oss så kanske vi kan vräka i den där jäkla vitklädde badvakten och ta över...

7:05 fm  
Blogger Blancaflor said...

Langfrukost later underbart. Jag har inte ätit frukost pa 4 ar, de gör de ju inte här.

Suck!

1:56 em  
Blogger Anette said...

Gratulerar får man väl säga! Balkong är lyx. Jag hade varit glad för bara en endaste liten sådan. Kommer inte ha nån i min nya bostad. Hade varit rätt trevligt med tanke på att den ligger 16 våningar upp med en vidunderlig utsikt. Men, men...jag kommer iaf att ha pool och eget gym i huset så det jämnar ut sig ;)

11:26 fm  
Blogger Östermalmsräven said...

v: Japp ska försöka fixa

blanca: Jag är egentligen kass på frukost så det blir ofta "i all hast" jag trir jag får fixa en "maid" med frukost-skills så att det blir något av med frukost-visionerna :-)

anette: 16 våningar? jaha där ser man, finns knappt så höga hus här i Bangalore hehehe...

7:24 fm  

Skicka en kommentar

<< Home