tisdag, september 26, 2006

15-0

Jag fick ett nytt tennisrack igår, stenhårt strängat.

Som några av er redan vet så är jag ju lite av en materialspelare så jag var självklart tvungen att köpa ett sånt där osträngat overkill-Wilson-racket-plus-fem-extra-allt som tog en extradag att få spelklart men det var det definitivt värt...

Såklart var jag tvungen att bolla lite innomhus när jag kom hem. Jag plockade bort en vas som eventuellt skulle komma i skottlinjen och stod sedan och körde lite backhandträning till dess att jag sköt ner en lampa.

Darn.

10 Comments:

Anonymous Anonym said...

Wilson? Jag äger visserligen ett Wilson men det hårdaste och tuffaste tennisrack du kan köpa i dag är ett Babolat. Det spelar Rafael Nadal med bland annat och är grymt lättspelat och hårt. Det blir mitt nästa inköp!
/Maria Sharapova-Sognefors

9:17 fm  
Blogger ettett2 said...

Soft, på med Sergio Tacchini- brallorna, Lacoste- pikén och pannbandet. Så jävla stilfullt på något sätt. Klart gymmaste idrotts-modet!

10:54 fm  
Blogger Östermalmsräven said...

Sogneforsen: Babolat is the shit men jag tror inte riktigt märket finns i Indien alls. Har jag tur så kan jag kanske importera och tvingas betala den där 60% import/lyxskatten alla pratar om här nere... Eller så håller jag mig till racket med raka handtag.

ettett2: Jag såg värsta lökiga tennis-accessoar-setet med pannband, svettband och en nyckelring som var formad som en liten tennisboll. Hmm känns som att min tennis måste bli avsevärt bättre för att kunna bära upp det där paketet hehehe...

12:01 em  
Anonymous Anonym said...

När du tröttnat på ditt Wilson kan jag köpa ett Babolat och skicka med TNT! Ska förresten på Stockholm Open om några veckor och kolla in McEnroe, Nadal och Blake. Heja Nadal!
/Fjonki

1:04 em  
Blogger Östermalmsräven said...

Fjonki: Det var ett jäkla tjat kring Bambooocha-racketet, jag vill inte ha det.

Jag har ju faktiskt samma modell på wilson-rack som Federer hade när han nyligen vann US Open.

Var höll Nadal hus då?

1:59 em  
Blogger SonnyBoy said...

kör du hela tenniskonceptet ala 80-90tal, eller spelar du utan "koks" i näsan?


fridens.

7:41 em  
Blogger Östermalmsräven said...

sonny: Svaret på den frågan kör jag genom att citera en "stabil" tandläkare: "No no coke, no heroin, no hash hash, no amfetamin..."

6:18 fm  
Anonymous Anonym said...

Du är ta mig fan bra skön räven. Dr. Lajban får mig alltid på bra humör. Gillade dina inlägg hos goesta och hans farsa.

Skål!

7:16 fm  
Blogger Östermalmsräven said...

X-pat KL: Tackar. Alban är sjukt stabil, ag väntar fortfarande på hans uppföljare med grabbarna. Alltså uppföljaren till "alla vi", haha vilken snubbe...

7:30 fm  
Anonymous Anonym said...

Ajdå, glömde berätta att jag köpte på mig ett par rack i Peking för ett par veckor sedan - Wilson n-cod och Head liquid metal. Nedrans billiga och såg väldigt "äkta" ut (förmodar från lite smyg-nattkörning i fabriken). Var ute på courten och provade... funkade fin-fint, mycket power och OK control. Blev så exhalterad att jag satte upp mig för en timmes träning med en pro-trainer, Mr Singh som lirar i turban (undrar om han är släkt med Vijay?, måste fråga). Ang. Lajban och grabbarna - den som väntar på något gott väntar oftast för länge... (i detta fallet kanske tur det?).

Kör hårt!

9:52 fm  

Skicka en kommentar

<< Home