torsdag, september 28, 2006

Kalas

Det tråkigaste att vara ute på uppdrag i Indien är när man får mail från kompisar som ska ha fest, speciellt när det som nu vankas trettioårskalas.

Jag har jobbat ganska mycket de senaste sju åren och känner faktiskt att jag missat en massa saker då jag på något vridet sätt haft som fokus att "ständigt leverera" och att "leva upp till förväntningar + lite till". Såklart har min anda tagit mig till en massa platser och jag känner såklart att jag fått lön för mödan karriärsmässigt och så vidare.

Men sen ligger det där.

Mailet.

En till fest jag missar.

I hate it!

8 Comments:

Anonymous Anonym said...

Och det var på Det ljuva livet jag hittade hit. Våra liv är nog så olika som två liv kan vara, tycker jag efter att ha skummat igenom din blogg litegrann.

Bara ett konstaterande egentligen. Det är rätt intressant att "vidga sina vyer". :)

3:05 em  
Blogger Östermalmsräven said...

lisa: absolut, men det är i olikheter detaljerna ligger. Ska nog skumma igenom din blogg också :-)

För övrigt så tyckte jag att jag tog "lite för mycket plats" därborta hos dolcevita så jag ändrade det här inlägget lite...

4:06 em  
Anonymous Anonym said...

Öh, hur ska det gå när du blir 30 nästa år? Ska vi kajka till Indien då? Nä, då får du banne mig komma hem så jag får spilla rödvin på dig! kram och trevlig helg! /Fjonki

9:08 fm  
Blogger Östermalmsräven said...

anonymous Fjonki: I don't know sonki-fjonk, jag kanske tröttnat på turbanerna nästa år och tagit mitt pick och pack hemåt.

Who knows where I am heading?

10:05 fm  
Anonymous Anonym said...

Blivit snuten på antalet 30-års kalas och otalet bröllop. Det smärtar alltid och inte blir det bättre med ju fler man missat. Inte fan kan man ta igen det i heller när man väl flyttat hem. definitivt en baksida med x-pat livet.

10:21 fm  
Blogger Östermalmsräven said...

x-pat KL: ja man blir synnerligen lite purken.

11:24 fm  
Anonymous Anonym said...

det tog 1 minut att lista ut att du inte är överklass. du skryter om saker som av de äkta tas för givet.

11:55 fm  
Blogger Östermalmsräven said...

anonymous: Holy smoke, du måste allt vara en smart lirare va? I am "new money" and proud.

Det tog en sekund för mig att lista ut att du är jante-svenne.

Du är en liten människa.

6:54 fm  

Skicka en kommentar

<< Home