fredag, oktober 27, 2006

Alone

Jag har känt att vi glidit ifrån varandra mer och mer då våra liv utvecklats och skiljt på sig extremt de senaste sju månaderna, visst tycker jag fortfarande om M men den här galna miljön sätter galna krav och jag kastas från ett stressigt jobb till ett stressigt liv utan förståelse och känsla.

Sure, vi kan skylla på statistiken och att det ”aldrig brukar fungera” när man ger sig in på sånt här med att flytta och ge sig på andra världar men tyvärr så har nog även vår kompatibilitet en del i det hela. Mina indiska systemutvecklarkufar skulle nog ha uttryckt det som ett visst interoperabilitetsproblem.

I’m on my own.

9 Comments:

Blogger Blygisens betraktelser said...

Räven!
Det här med bloggar är verkligen intressant. Jag har ju följt era två, och älskat dem, om man nu får lov att använda såna uttryck. Hoppas fler vågar skriva det!


Allt gott önskas er båda i framtiden!

9:28 fm  
Blogger Puman said...

Ta en eller två flaskor vin, lyssna på skön musik o deppa. sånt tar sin tid.
trevlig helg iaf.

9:37 fm  
Blogger Blancaflor said...

Hoppas att det löser sig! There is a will there is a way.

2:00 em  
Blogger SonnyBoy said...

Fan.. trist. Hoppas ni kan hitta tillbaka till varandra.

8:27 em  
Anonymous Anonym said...

indien är inget lätt land att leva eller vistas i början för någon svensk...jag hoppas ni ger er själva och varandra en chans att vänja er vid det nya indiska livet...och på så vis hitta tillbaka till varandra...

10:07 em  
Blogger Produktionsledaren said...

Hang in there stormar ska ridas ut...

11:00 fm  
Blogger odenplan.nu said...

Har läst och tagit in...och det ÄR ju svårt sånt här. Jag vet det..och förstår nog en del av vad som händer. Distans är en killer...inte minst. Det är den bistra sanningen...

Men allt kommer bli bra...det är det enda som är sant och säkert. För båda...

/M

3:18 em  
Blogger Anette said...

Räven, alltid ledsamt att läsa om sånt här. Avstånd, pressen av ett nytt land och ett nytt system är inte lätt att hantera. Oavsett vad som händer framöver så kommer ni gå starkare ur det. Det är min tro iaf. Stor kram!

8:19 em  
Blogger Östermalmsräven said...

Tack

5:10 fm  

Skicka en kommentar

<< Home