måndag, juli 31, 2006

Opposite to "the Oberoi"

Lördagskvällen startade i Library bar och fortsatte ner till Athina (jag har fått mitt platinumkort nu) som var riktigt packat. Vi sprang på det holländska gänget som vi hängt lite med på privatfesten i onsdags (på park) samt T och ”The dancer” som också var där.

När klockan närmade sig 02:00 så började det gå rykten om att det var efterfest på trettonde våningen ”Opposite to the Oberoi” och både jag och GA kände att om alla ska dit så drar väl vi med också.

När vi satt i bilen och tutade oss ut på ”Airport road” så slog det oss att vi inte visste vem det var som hade efterfesten och av erfarenhet så kände vi att vakterna som sitter vid lite finare communities inte lika lät släpper in obehöriga (Do you know who I am fungerar inte smärtfritt alla gånger med andra ord) och kanske skulle krångla.

Men men... Vi tuffade på, svängde in mot ett jäkligt stort komplex mittemot hotell Oberoi, vevade ner rutan och sa ”We’re going to an after party on the thirteenth floor”. Jag blev faktiskt ganska förvånad över att de bara vinkade in oss och pekade mot hissen.

När vi kom upp var det helt galet! Högst upp i skrapan så fanns det nämligen en representationsvåning utformad som en stor jäkla bar med dansgolv. Utanför baren sträckte sig en gigantisk terrass som säkert var över hundra kvadratmeter och därifrån såg man banne mig hela Bangalore. Det var riktigt nice.

Holländarna kom
D&G Indierna kom
T och ”The dancer” kom

Hmm nu när jag tänker efter så var det banne mig hela VIP-sektionen på Athina som kom dit och man kan nog lugnt säga att festen liksom bara flyttade från Athina till ”Opposite to the Oberoi” och eftersom huset var ett företagskomplex och vi var högst upp så kunde vi köra jäkligt hög musik utan att någon gnällde.

Jag kom hem strax efter 03:00.

Söndagen var som i en dimma med tokmoffning av Citrus champagnebrunch och siesta vid poolen.

2 Comments:

Blogger Blancaflor said...

Citrus champagnebrunch later härligt...men vad är det?

5:09 em  
Blogger Östermalmsräven said...

Egentligen så är det som att slå ihop en gigantisk hotellfrukost och en gigantisk lunchbuffé och toppa det hela med champagne (som ingår i buffén).

6:14 fm  

Skicka en kommentar

<< Home