tisdag, juli 25, 2006

i.t-ALIA

Gårdagskvällen spenderades på i.t-ALIA med R som har nya planer och troligtvis dumpar Oriflame mot ett nytt ”up and coming” -erbjudande. Well, det var hur som helst kvällens diskussion i ett nötskal.

Jag hade fått en inbjudan till den syditalienska vecka som i.t-ALIA satt upp med Mr. Piero Rainone vid grytorna (Head Instructor, ICIF) och det var faktiskt riktigt nice. Jag käkade ett torn av tomat och mozarella till förrätt och slukade sedan en fin liten högklassig tenderloin. Det som störde mig var dock att de gav oss en för-förrätt bestående av en liten pluttig toast med parmesan och balsamico-gegga. Det störande var inte den piffiga för-förrätten i sig utan parmesanen, det finns ju ingen parmesan i Bangalore!?

När jag frågade så sa de att de importerat själva.

Jaha ja, jäkla finlirare.

4 Comments:

Blogger Blancaflor said...

Haha. Stackare, du saknar verkligen din parmesan. Du far be nagon skicka dig en bit ifran Sverige.

1:09 em  
Blogger Östermalmsräven said...

Blancaflor: Mmmm jag ska nog smuggla med mig en stor bit när jag åker hem nu i Augusti.

1:16 em  
Anonymous Anonym said...

det går att beställa från Peck:

http://www.peck.it/shop/catalog/

http://www.peck.it/shop/catalog/prod/5989

7:30 em  
Blogger Östermalmsräven said...

Jo det där fungerar nog bra i Europa, men Indien ligger en liten bit bort...

5:58 fm  

Skicka en kommentar

<< Home