tisdag, juni 20, 2006

Mangalore

Resan ner till Mangalore som vi gjorde med bil då flygplanen ner inte riktigt tajmade våra workshop-tider var ett riktigt triumfkort. Jag fick på landsvägen uppleva en underbart knalgrön natur, fick se några apor, en och annan räv samt en pojke som var ute och spatserade med en svartbjörn! (har jag sagt att de är lite galna indierna?)



När vi kom fram till plantagen så kändes det nästan lite för fint för att vara sant, knallgröna berg fyllda med tébuskar och ett "guest house" ovanför molnen med fri utsikt över den enorma egendomen.



Jag kände mig lite som en maffiaboss som flyr upp i bergen och lever dolce vita med ett gäng ja-sägande upp-passare (gästhuset var sjukt stort, sjuksnyggt, sex meter takhöjd, fullutrustat med barskåp, kokerska och två medhjälpare som visade oss runt)

Det var tråkigt att lämna men ändå skönt att hoppa på ett kingfisherplan hem till Bangalore och slippa köra hem bilen... Jag var ju tvungen att åka hem lite tidigare, ska ju till Stockholm ikväll.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Oh vilken fin bild, när man ser molnen i bakgrunden sådär... mmm! Du får verkligen uppleva mkt underbart!

9:52 fm  
Blogger Östermalmsräven said...

Jo jag håller med, just det här dygnet har varit väldigt upplevelsepackat...

9:44 em  

Skicka en kommentar

<< Home