torsdag, juni 15, 2006

Fika anyone?

Läste om ”up and coming” svensk “Fika” som café-koncept I New York och smålog lite för mig själv. Skönt att någon äntligen tar tag i det och gör det kommersiellt!

Fika är ju faktiskt så urbota svenskt som det kan bli, vi har det till och med här nere i Bangalore. Kring fyra-snåret plockar de fram olika sorters kakor i köket och vi dricker kaffe, té och en annan kaffe-mjölk variant som mest ser skummig ut.

Bolagsägarna tycker att det ”hör till” och introducerade ”fika” på schemat redan första dagen. Jag tycker själv att det är ganska soft, det blir lite bonding i en halvtimme och det är ju aldrig fel…

4 Comments:

Blogger ettett2 said...

Fika är riktigt lyxigt. Det finns ju ingenting som går upp mot en kaffe och en cigg. =)

Annars går ryktet om att du är lite av kungen av fredagsöl, kanske skulle försöka att införa det också?

10:46 fm  
Blogger Widde said...

Fredagsöl, pfft... i tisdags fick vi tisdagsöl redan kl 11 på morgonen. Det är något man borde införa alla dagar. Banne mej!

3:58 em  
Blogger SonnyBoy said...

Varför inte lägga in vinlotteri på schemat oxå:)
Eller kanske inte.
Man kanske måste vara 40+ för att köra med sådant.

5:26 em  
Blogger Östermalmsräven said...

Fredagsöl skulle sluta i kalabalik här nere. Tjejer "dricker ju inte" officiellt i det här landet och muslimerna ja de skulle... Hmmm låt mig säga att vinloteri och fredagsöl är något jag får ägna mig åt på min fritid (med likasinnade).

Men ja, jag är kungen av fredagsöl men jag känner mig lite landsförvisad just nu (lite som några av de afrikanska gamla kungarna som flytt landet och hänger i Luxenburg)

6:39 fm  

Skicka en kommentar

<< Home