torsdag, maj 04, 2006

Bad karma day

När vi åkte till jobbet i morse så var vi tvungna att veja för en överkörd liten kalv! My days jag visste att det skulle hända med tanke på hur kossorna glider runt som värsta stekarna på gatorna här. Min chaffis muttrade något om ”bad karma day” men jag håller nog inte riktigt med. Det kanske gäller de inhemska mustaschindierna men för mig så har det snarare varit tvärtom.

  1. Jag får ut mitt residential permit idag (efter vissa påtryckningar av advokatbyrån och spring med stenciler av min chaffis).


  2. Jag ska köpa körkort idag (Nu har jag ju alla papper som behövs)


  3. Jag har intervjuat en systemutvecklare som är grym! Och jäkligt billig.
Hoppas att det inte krävs påkörda kor för att jag ska ha lite flyt i längden… Eller hmm nu när jag tänker efter så vet jag ju inte om allt det här jag ska få idag verkligen kommer att fungera, alla papper kanske försvinner eller han jag vill anställa kanske lämnar återbud.

Ta i trä.

5 Comments:

Blogger Anna said...

En död ko är en bra ko (eller en god ko). Hoppas det löser sig med alla papper så du kan kasta dig ut i trafiken sen.

9:58 em  
Blogger L said...

Usch, stackars kossan!

10:53 em  
Blogger Östermalmsräven said...

anna k: alla jobbiga papper är lösta nu, på lördag får jag kortet!

louise: hmm jo lite synd var det nog faktiskt. Det galna var när jag frågade min chaffis varför de inte plockar bort kalven? Då muttrade han något om att "Nobody has cleaned it yet" typ som att jahapp det kanske kommer någon städare snart...

6:59 fm  
Blogger L said...

Hm, usch igen. Inte för kag vet om jag själv skulle gå ur och ta undan den direkt.. men kon är väl helig där borta? Då borde den ju få en värdig begravning iallafall..

11:12 em  
Blogger Östermalmsräven said...

Louise: hmm jo de gör väl ett litet bål av den och tänder lite rökelse antar jag...

5:51 fm  

Skicka en kommentar

<< Home