måndag, maj 01, 2006

Storsummering

Fredagskvällen blev riktigt bra och Taika ”the spa-lounge” levde upp till ryktet. Vi lyckades klämma in oss i ett slags vip-rum med stylisten och sörplade red bull och vodka in till småtimmarna. Lördagen var lite lugnare men ändå ganska festlig, vi hängde i det piffiga ”library bar” på Leela och smutta på öl och gaggade med några italienare vi sprungit på dagen innan.

Söndag (gårdagen) var ”big mall day”, det blev lite shopping i de stora galleriorna med de konstiga eventen (när jag kom in i Geruda så var det exempelvis danstävling!?). Söndagskvällen var riktigt fin också då vi åkte ut till ”Blue bar” som faktiskt är galet fint och ligger på innergården till ”taj west”. Det är som att komma till en söderhavsö där restaurang och piffig bar ligger ute i det fria under japaninspirerade tak. Jag sprang på min första svenne också (han jobbade på Oriflame i Delhi) och det var faktiskt ganska skönt att få prata svenska en liten stund. Jag fick hans business card och han pratade om att han kanske skulle flytta ner till Bangalore...

Idag har jag åkt bil, nope har inte köpt körkort än, jag ville prova lite. Vänstertrafiken är lite klurig men jag kör på känsla hahaha… Tutan har blivit min bäste vän.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Don't you worry, efter tva dsgar kor man vanstertrafik som man aldrig gjort nagot annat. Skon kansla att hanga med hogerarmen mot sidofonstret istallet for tvart om! :)

2:33 em  
Blogger Östermalmsräven said...

v: ja visst banne mig så lär man sig fort, det värsta här nere är nog egentligen inte vänstertrafiken utan allt "high chaparall". Indierna kör som biltjyvar, alla sicksackar hur som helst och hänger på tutan varje gång man vill köra om (oavsett om det går eller inte).

6:05 fm  
Anonymous Anonym said...

Underbart! Later lite som innersta Paris. Med armen genom det oppna fonstret och svang sedan. Skit i blinkersen bara! Haha!

3:02 em  

Skicka en kommentar

<< Home