fredag, april 28, 2006

TGIF

Ikväll vankas det partaj och på menyn står Taika ”the spa-lounge”. Stället är jäkligt nice och uppdelat i olika sektioner där en del består av en stor bar, en annan del är loungen med soffor och en tredje är dance floor. Ja ni fattar…

Det coola med det här stället är att det är en spa-lounge med en massa fontäner och vatten och grejer.

Sen är det jäkligt snyggt och internationellt. You know I love that.

By the way så har jag idag även fått iväg offerten, min weekly report, PowerPointen kring utbildningar och planerat in mina lördagsinervjuer med projektledarna, haft avstämningsmöte med utvecklarna, fått indiska ambassaden i Sverige att skicka info till polisstationen i Bangalore så att jag kan få mitt residential permit (så jag kan köpa körkort) och haft ett morgonmöte med en "Large Business Relationships Consumer Banking" -herre från ABN AMRO.

Jag jobbar ju nämligen lite här nere också.

6 Comments:

Blogger K. said...

Verkar jäkligt krångligt att skaffa ett körkort där nere!

8:57 fm  
Blogger Östermalmsräven said...

Jo det är en jäkla massa papper man ska fixa hit och dit. Indien är typ världsmästare i pappersvänderi och polisen är galna paragrafryttare. Men man lär så länge man lever, nästa gång sa jag fixa alla papper på en gång :-D

9:08 fm  
Blogger ettett2 said...

Skönt uttryck det där, "köpa körkort". Du kanske skulle satsa på en moppe, en gammal Puch Dakota, gärna orange med motivlackad tank.:)

11:32 fm  
Blogger Östermalmsräven said...

ettett2: jag skulle vara kung med en puch dakota! Här nere finns det bara en massa "home made-märken" som typ "hero honda" och "maruti suzuki". eftersom all produktion av MC och moppar sker i landet med typ frenschisefabriker så vågar de inte sätta riktiga märket på grejerna... Det blir prefixhistorier av allt.

11:37 fm  
Blogger Stora Morran said...

Vad då finns det inget med SPA på "spa loungen" ?

12:16 em  
Blogger Östermalmsräven said...

stora morran: Jo det finns ju små pårlande bäckar och mindre fontäner, spa är ju egentligen bara ett begrepp som säger att vatten ger en välbefinnande. Sverige har däremot gjort hela begreppet till simhall möter lerinpackning, men det behöver inte alltid innefatta just det...

12:09 em  

Skicka en kommentar

<< Home