måndag, april 17, 2006

En såndär svart tack.

Det är jäkligt motorcykelbaserat här nere, det finns typ miljarder av dem och det bästa är att man kan sicksacka sig förbi köer, kossor och avspärrningar.

Jag är sjukt sugen på att köpa en för att ha när man tröttnat på att bli runtskjutsad i bilen och la därför söndagsförmiddagen på att kolla upp sköna åk. Jag hittade precis det jag letade efter och det roligaste är nästan punchlinen på broschyren som deklarerar att motorcykeln är ”Definitely male” hahaha…

Jag tog en sväng förbi en körskola också, jag får motorcykelkörkort och bilkörkort för tvåtusen rupees (typ 330 SEK). Alltså inga uppkörningar och annat jobbigt utan man betalar och hämtar upp det en vecka senare.

Money rules.

4 Comments:

Blogger Blancaflor said...

Coolt!
Jag hoppas att du är försiktig, det verkar onekligen väldigt farligt om folk inte kan köra innan de ger sig ut pa gatorna, (tänker K. som tvingar sin amor att ringa sa fort han flyger inrikes i Spanien...)

1:44 em  
Blogger Östermalmsräven said...

Jo jag är såklart försiktig, det går inte så fort i stan egentligen även om man sicksackar och håller på. Vägarna är ganska kassa, inte direkt E4:an...

2:22 em  
Blogger Östermalmsräven said...

Wuppie: Oj det där var riktigt djupt, jag minns att jag skrivit något sådant men det är sällan jag gräver i tidigare inlägg. Jabedi jabedi betyder bara etcetera etcetera men med en mer negativ klang typ som om man ältar någonting som alla redan vet om.

Det tråkigaste med framgång är att det oftast tar ganska lång tid och när man väl nått dit så vill man alltid ha mer. Man kan alltid snacka om att man vill göra ditten och datten men man får revidera mycket och ibland måste man inse att resan är halva målet. Man blir sällan nöjd, tyvärr.

guldgrodan: Hmmm det låter ganska jobbigt du...

6:14 fm  
Blogger Stora Morran said...

"Nej tack, ingen sån där svart"

så borde du säga!

9:56 em  

Skicka en kommentar

<< Home