onsdag, januari 11, 2006

Biograf: Astoria

Ni kanske hängt med i krokarna nu när Sandrews bytt namn och kallar sig för ”Astoria biografer”. Problemet är ju dock att biografen närmast mig, på Nybrogatan, alltid hetat Astoria och nu heter även gamla Royal på Kungsgatan också Astoria.

Hmm det första de borde tänkt på är nog att folk troligtvis kommer att blanda ihop de båda om de inte jobbar med smarta sätt att skilja dem åt. Hur som helst så skulle jag boka bio till ikväll och när jag valt film så skulle jag välja föreställning, valen såg ut såhär:

Victoria 15:00
Astoria - Astoria 18:15
Victoria 18:30
Victoria 21:00
Astoria - Astoria 21:15

Jag valde “Astoria – Astoria 18:15”, betalade och fick sedan i bekräftelsen utskrivet: ”Du har köpt två biljetter till bla bla bla bla” och slutligen så stod det även ”Biograf: Astoria”

Suck

Slutligen fick jag alltså gå in igen på deras sajt för att kolla av vilken av biograferna som visade just den filmen vid den tidpunkten.

I sooo hate them.

9 Comments:

Anonymous Anonym said...

livet är hårt ;)

2:30 em  
Blogger Östermalmsräven said...

anonymous: Ehhh, Ja.

2:47 em  
Anonymous Anonym said...

dagens i-landsproblem :) Men jag hade själv blivit galen så jag förstår dig..

4:06 em  
Blogger Blancaflor said...

I sooo understand you!

4:32 em  
Anonymous Anonym said...

TIll det viktiga, vilken film blev det? :)

4:41 em  
Blogger Östermalmsräven said...

v: Jag ska gå med M och jag vet att det är en tjejfilm men jag minns inte riktigt titeln, något med "stolthet & oskuld med frihet och mammor" eller nåt...

4:50 em  
Anonymous Anonym said...

Hahahaah!
"Stolthet och fördom" menar du väl, Räven?
Trevlig kväll önskas
/ Blygisen, som ev inte får till ngn egen blogg, vi får se.

5:33 em  
Anonymous Anonym said...

Hahahaha, ja Stolthet & Fördom måste det vara. Såg jud en på förhandsvisnin förra veckan, och den är braaa! Jag är ju en sucker för Jane Austen iofs, men den ÄR bra. Mycket romantisk. Har du sett den förra filmatiseringen med Colin Firth som Mr. Darcy. Mmmm, bra för själen kan jag lova.

7:54 em  
Blogger Östermalmsräven said...

v & anonymous: Just det, stolthet & fördom hette den! Väääääldigt romantisk och gripande...

:-)

9:03 fm  

Skicka en kommentar

<< Home