torsdag, september 27, 2007

Sega människor

Är det något jag stör mig på så är det sega människor eller allmänt människor man måste "säga till" för ofta.

Idag (klockan är 10:55) har jag hunnit ringa och bråka med vår ”company secretary” (bolaget som jobbar med ekonomi/legalt) för jag tycker de är alldeles för dyra i jämförelse med farten de jobbar i och sedan ringde jag vår rekryteringsfirma och gnällde över att det gick för sakta samt att de ibland släppte igenom folk med märklig dialekt (läs: fransk).

Hmmm det slutade med att jag fick en ny kontaktperson hos vår ”CS” som är högre upp i hierarkin och som förhoppningsvis är snabbare än min förra legal-nisse samt att jag fick tala med en ”Unit manager” på rekryteringsbyrån som lovade bättring.

Nu fick jag precis ett nytt mail med kandidater att rekrytera.

Vi har en bohuslänning i urvalet!

Hmmm

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

VA?? Ingen värmlänning..? Katastrof!

11:01 em  
Blogger Östermalmsräven said...

v: värmlänningar är lite halvsvåra, man förstår ju knappt vad de säger när de väl börjar gnola på :-)

12:02 em  

Skicka en kommentar

<< Home