onsdag, mars 29, 2006

Fjärde gången gillt

Såja det gick ganska smidigt att fixa till sig ett ettårsvisum från Indiska ambassaden här i Stockholm, jag kom undan med endast tre besök. Om jag ska vara ärlig så var de två första besöken mina fel då jag första gången missat att de bara skötte visumärenden mellan nio och tolv och den andra gången hade jag glömt anställningskontraktet som tydligen självklart skulle läggas in bland alla de andra dokumenten (när jag väl är ledig så slöar jag till mig på något sätt och drullar runt som i en skön dimma).

Well om jag ska vara ärlig så måste jag ju faktiskt dit ytterligare en gång och hämta ut grejerna, så jag hoppas innerligt att fjärde gången blir den sista.

De morsar säkert igenkännande när jag dyker upp.

Hmpf.

2 Comments:

Blogger Blancaflor said...

Det ska bli intressant att läsa om dina ävetyr i den indiska byrakratin. Jag misstänker att den är mer lik den spanska än den svenska. Mohahaha!!!

12:48 em  
Blogger Östermalmsräven said...

blancaflor: well, jag antar att du har rätt hehehe...

12:57 em  

Skicka en kommentar

<< Home