fredag, januari 20, 2006

TGIF

Igår var det dags att avhandla världen igen och efter träningen så drog jag med mig P till café mocco för en mozarella/pesto –macka och en krämig cappuccino. Vi diskuterade förändringarna på mitt jobb och min chans att jobba ytterligare mer med affärsmässighet och kundansvar och huruvida man borde bolagisera min del på bolaget till något eget.

Hur som helst så var mackan jäkligt god och cappuccinon så fin att jag tog kort på hela paketet. Att tillägga är också att det var sjukt kallt ute igår, jag som gick och hoppade på att vintern var över. När jag tittar ut nu så förstår jag att jag överdrivit min optimism aningens.

TGIF.

9 Comments:

Anonymous Anonym said...

Du tog kort pa mackan for att den var jakligt god, men den ser misstankt osmakad ut faktiskt. Forklara dilemmat, horru! :) Foresten, sa jag att det ar bla himmel, sol och +10 har? Hehe...

12:13 em  
Blogger Östermalmsräven said...

v: Bra där! jag var väldigt mån om att det skulle se fint ut så den tuggade delen är inåt, in i pappret alltså...

12:56 em  
Anonymous Anonym said...

Hahaha, bra. Ett bett hade forstort bilden, jag gillar hur du tanker.

2:32 em  
Anonymous Anonym said...

Östermalmsfik är sådär, föredrar en bagel och en kaffe hos donken, du fikar inte där utan du går på hamngatan och äter och ser allmänt "New York" ut..

4:53 em  
Blogger Östermalmsräven said...

anonymous: jag antar att det finns en tjusning med mackyD också, men att gå på Hamngatan och känna sig sådär lagom New York-ig med en flottig bagel och sunk-kaffe i pappmugg är nog inte riktigt min grej bara.

4:55 em  
Anonymous Anonym said...

jag har aldrig varit i NY och så jag vill bara känna på känslan ibland.
Du har rätt, kaffet är inte gott, det smakar nått i stil med ammoniak. Men känslan är soft!

5:18 em  
Anonymous Anonym said...

Min enkla mening är att det bara finns en kaffekultur och det är den italienska.

Pure italian. Ståkaffe. Enkel. Aldrig dubbel.

Och ingen cappucio efter 1100.

Springa med svagt kaffe kan dom få göra i NY. Mycket kan dom i världens näst bästa stad...kaffe är inte en av dom sakerna.

Trevlig helg. Nu vaknar M på Odenplan!

5:43 em  
Blogger Östermalmsräven said...

odenplan: Jo okej, ingen mjölk efter lunch och bara espresso jabedi jabedi jabedi är ju helt okej. Jag kör dock min egna style, har ingen direkt skola jag rättar mig efter. Hmm jo kanske den spanska i sådana fall...

Är det du som är M? Jag fattade inte din sista mening riktigt? Nu vaknar M på odenplan, hur då?

9:58 fm  
Blogger odenplan.nu said...

M is me. Right. Och det är korrekt...man ska undvika kaffeskolor...i synnerhet min. Jag är insnöad, bitter och en aning elitistisk. Men sjukt kul.

7:11 em  

Skicka en kommentar

<< Home