söndag, januari 15, 2006

Söndag

Min helg har varit nice. Fredagen var ganska livad på AG där jag sprang på U, V, exet och ett gäng gamla gymnasiekompisar. Jag hade med mig grejer för att sova hos M så fredagsölen höll mig bara i sitt grepp till halv tolv, sen tog jag bussen ut till Fredhäll. Jag kanske borde hängt mig kvar men när de började hojta om södra teatern så kände jag bara för att dra mig hemåt.

Lördagen var supernice också, M och jag shoppade god mat på NKs deli, lagade biff rydberg och tog sedan en sväng till Riche via Tranan. Tranan är sådääär, jag har aldrig riktigt förstått mig på det stället och dessutom blev jag stämplad som ”dryg” när jag sprang på Andrés som jag träffat på en fest för någon vecka sedan. Jag kände inte igen honom, kändes som jag aldrig sett honom i hela mitt liv. Jag är förvisso jäkligt kass på att komma ihåg namn och utseenden som bara passerar i en stor massa liksom.

Söndagen har varit mysig den också, vi gick upp vid tolv, promenerade runt skeppsholmen, drack té på Diplomat och ska nu käka lite chili con carne som vi (M) lagat ihop. Det blir sjukt gott!

So long, got to eat!

9 Comments:

Blogger Hans Shimoda said...

Chili con carne går inte av för hackor det heller. Det och Vanilla Sky på TV4...

11:04 em  
Anonymous Anonym said...

Tranan!!????
USCH...A.T. är ju numer på Teatergrillen, dessutom. Men, näe, Tranan? Inget trevligt ställle..
Jaja......Du har iaf koll, tror

/ Blygisen.

12:33 fm  
Blogger Östermalmsräven said...

hans shimoda: Gosh ja, vanilla sky är en trevlig rulle. Penelopes blick är som från en annan värld.

anonymous: Det gäller att variera sig, man kan inte uppskatta det ena utan att gegga ner sig lite i det andra osv. Hahahaha...

8:42 fm  
Anonymous Anonym said...

Nu sätter fabror ner foten. Tranan stod inte och föll med Anders..Jenny var en större tillgång. Men icke desto mindre..det är fortfarande min kvarterskrog. Maten svajade i slutet av Sturehofgruppeneran men har styvnat till sen ägarbytet...servisen fortfarande välkomnande och Rydberg finns kvar på menyn.

Upptäckte din blogg idag hursomhelst. Vi har en hel del gemensamt som det verkar...ska bli kul att fortsätta läsa dig!

1:32 em  
Blogger Östermalmsräven said...

odenplan.nu: Det var nog ett år sedan jag åt på Tranan senast så mina kommentarer om köket idag är obefintliga.

När det gäller baren så fick jag ju ändå två ganska goda groggar så jag är inte helt besviken.

Jag är ju inte stammis och har med andra ord ingen järnkoll så de andra kommentarerna ska jag bespara dig...

1:46 em  
Anonymous Anonym said...

Det är grönt. Jag hängde mest upp mig på Timellkommentaren...jag är väl inte Anders största fan kanske..och det var inte ens din kommentar.

Som sagt. Bra blogg..och vi lär synas IRL vare sig du vill det eller ej. Anar vissa mönster...

1:52 em  
Blogger Östermalmsräven said...

odenplan.se: När vi ses IRL ska jag gnugga skillnaden mellan namnen Anders och Andrés i ansiktet på dig hahahaha.

Well sturehofsgruppens omfamnande arm var väl ändå det som höll ångan uppe i gamla odenplans stolthet.

Men men, någon får övertyga mig mer om Tranans överlägsenhet för att jag ska leta mig tillbaka...

1:55 em  
Anonymous Anonym said...

Ah..Andrés är en sak...Anders Timell en annan. Anonym ovan beklagade ju hans frånvaro...så jag syftade inte på din bortglömda polare Andrés när jag skrev Anders utan...på just Anders Timell.

Självmål. 1-0 till mig. ;)

Det gick stå i Tranan på slutet av deras ägarskap. Det behövdes lite nytt blod, och det har dom fått. Men sure..jag bor ju inte på Tranan längre. Spenderar sannolikt mer tid på Riche idag...så det är inte någon hjärtefråga.

2:07 em  
Blogger Östermalmsräven said...

odenplan.nu: Ahhh, nu förstår jag. Jag har en klurig tendens att utgå från att jorden alltid snurrar kring mig.

2:20 em  

Skicka en kommentar

<< Home