måndag, januari 23, 2006

Bistro J

Fredagen blev lite halvdan, jag fick med mig ett litet gäng från jobbet som käkade indiskt och svepte några öl på Lokal innan jag svängde förbi PW och ML på Centro för att sedan puttra en sväng på Hotellet. Fredagsölar har en tendens att sluta tidigare då man de facto börjar så jäkla tidigt samt har en arbetsdag i ryggen (och jag börjar dessutom bli en oldie) så jag var hemma och sussade hos M vid tolvsnåret.

Lördagen blev också ganska lugn, käkade entrecoten på Bistro Jarl och sippade några groggar med my honey. Vi har ju alltid pratat om att vi borde gå ner och sondera lite på bistrot då jag personligen hittills endast hängt där på sommaren och uteserveringen, vem visste om vi kanske gick runt och missade något väsentligt genom att dissa dom såhär under vinterhalvåret.

Well egentligen så fick vi det vi väntat oss. Lite dyrare, lite äldre och lite bättre var nog ändå slutsatsen. Lägger jag en tolvhundring på Dippan, Grodan eller typ Riche så får jag troligtvis lite mer, men å andra sidan så får jag ingen som hjälper mig på med rocken när det är dags att göra sorti.

En annan skön sak är att jag sprang på min gamle ytliga bekantskap från the-crazy-bondi-days som tydligen står i dörren på bistrot och skyfflar folk.

Söndag: Lite visningar (såg en fin jag är sugen på), lite gosig frulle, lite solpromenad, scampi och körsbärstomater i piffig söndagsmiddag.

Nice shit.

4 Comments:

Blogger Blancaflor said...

Later som en trevlig helg. Jag blir alltid sjukt hungrig da jag laser din blogg. Scampi och körsbärstomater. Mums!
PS Gael GB ar väldigt snygg och mycket begavad...DS

12:34 em  
Anonymous Anonym said...

Mmm, indiskt.

3:09 em  
Blogger Hans Shimoda said...

Hur är Centro? Har hört rätt gott om stället.
BTW: "en oldie..".
28 och i sina bästa år. Kom igen... ;)

10:22 em  
Blogger Östermalmsräven said...

Hasse S: Okej, jag överdrev. Jag är väl inte riktigt skitgammal men jag känner ändå av hur en stressig dag sätter sig i kroppen och det gjorde jag inte riktigt förr. Däremot är jag inte en "oldie", eller hmmm det beror på vem du frågar.

Centro är ok, lite NOX-inspirerad inredning och helt okej drinkar. Det ligger lite off däremot och klientelet känns ibland lite "blue moon bar".

Antar att det har och göra med deras grannar.

10:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home