onsdag, mars 15, 2006

Dorbradjajne

En av mina systemutvecklare är en tjej från Bosnien. Hon är grym på betallösningar och kommer ursprungligen från ett stort och välkänt bolag som jobbar mycket med betalningar och säkerhet på nätet. Innan lunch idag så gick jag förbi hennes bord och tjuvlyssnade på musiken hon hade i de för stunden obevakade hörlurarna. Det lät typ ”dobradjajne jajn debroa” kompat av en ljudmatta i stil med att man kombinerar finsk tango och en 80-tals ”up tempo ballad”.

Lätt en av topp fem sämsta låtar jag hört i hela mitt liv.

Mitt problem är dock att låtar lätt ”sätter sig” i mitt huvud vilket resulterat i att jag gått och nynnat på den där riktigt sugiga skitlåten hela dagen. Det värsta är när hon rättar mig i mitt gnolande!? Klart att jag sjunger fel text, jag kan ju banne mig inte språket!