måndag, mars 13, 2006

Svenskan till Spanien

Jag har ju trixat ett tag med Svenska Dagbladet så att mina föräldrar i Alicante kan få sig en tidning sisådär en gång i veckan så att de inte glömmer bort den lilla svenska de faktiskt kan. Tanken vara att det skulle starta den 8/3 men ingen tidning syns till där nere än. Jag ringde och hackade lite på dom så de har lovat mig extratidningar hit och dit men det känns ändå ganska keff.

Min far brydde sig inte direkt när jag frågade om tidningen hade kommit. ”Det är säkert 27 grader när solen ligger på” är hans svar på det mesta.

Jäkla pensionärer.

3 Comments:

Blogger odenplan.nu said...

Hm...sådär vill jag ha det. Skita i om svenskan kommer eller inte...vafan...det är ju varmt i skuggan. Liksom.

Fredhällsräven...när drar du till Indialand då?

Och vad är det din dam yrar om...? Ramlösa på Teatergrillen...på grund av att man är bakis. Hmm...bot och bättring. Du börjar låta som min(och din?) vän O som ställer in fotbollsmatcher på grund av bakstelhet... ;)

5:16 em  
Blogger Östermalmsräven said...

Jag lider för stunden av lite schizofreni då jag är lite "in between personalities" jag borde heta fredhällsräven i typ en månad till åtminstone och sedan switcha till bangaloreräven men jag vet inte, det är vårt att ta ränderna ur en tiger. Jag förblir nog Östermalmsräven ute i världen också, jag borde nog ändra min förklaring till bloggen lite bara...

Utflygdatum är inte satt än, börjar nya jobbet 1 april men kommer sita på riddargatan en sväng innan jag beger mig. Med säkerhet så flyger jag dock min kos innan april blir maj.

Ramlösan ja hmmm, ibland så blir det inte som man hade tänkt sig...

9:41 fm  
Blogger Blancaflor said...

Men det ÄR 27 grader i solen. Mohahaha! :o)

12:48 em  

Skicka en kommentar

<< Home