torsdag, december 15, 2005

Yasuragi

Idag är jag renad och lycklig, gårdagen spenderades på Yasuragi spa vid Hasseludden och bolaget hade ett julhallabalo med varma bad, bastu, juicebar, massage och teppanyaki.

Teppanyakin var jäkligt nice, det är en sån där kock som står i mitten när man själv sitter runt honom och får piffiga maträtter tillagade. Vi åt femrättersmeny med pepparjabedijabedi tonfisk med rotfrukter, wapenågontingsoppa med pickles, sjukt god anka, en svingod syrlig sallad, smarrig efterrätt och té. Allt var riktigt jäkla kalasgott!

När jag kom hem så stupade jag i säng, har nog inte varit sådär trött på flera år. I morse fick jag plocka ihop lite efter mig själv då det låg typ Yasuragi kimono, matchande tofflor, badbyxor och blöta handdukar i hallen.

Vet ni förresten att Yasuragi är LO -ägt? Vilket jäkla skämt…

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

fy tjyvven... sjukt sjukt avis.. låter hur mysigt som helst! Vill också SPA:a... ska istället svänga om på Mässen på gamla P10... =) Kan bli kul det med... på sitt sätt!

2:04 em  
Blogger Östermalmsräven said...

En svängom på Mässen vid gamla P10 har ju såklart sin charm det med, speciellt om man är i gott sällskap!

2:16 em  
Blogger Blancaflor said...

Ah, vad härligt!! Jag var pa Hasseludden under dagarna tre pa min glada Ericsson-tid. Jag gillade verkligen utomhus-jacuzzin.

5:56 em  
Anonymous Anonym said...

Jag har tänkt efter lite, och den här bloggen är naturligtvis ett skämt. Bra jobbat!

7:16 em  
Anonymous Anonym said...

Så då lagade Lo god mat ändå? :) Själv föredrar jag Tylösand...

10:28 em  
Blogger Östermalmsräven said...

Anonymous: Jag har tänkt efter lite och du är en småfet jävla nörd. Taskig verklighet.

diana f: Maten och kocken vid vårt lilla bord var riktigt bra, personalen allmänt var tyvärr faktiskt lite åt LO-hållet... :-)

blancaflor: Jo IT-bubble-åren var faktiskt härliga på sitt sätt men det känns ändå lite som att bubblan som sprack var det bästa som kunde hända då det rensades upp bland småbyråer och galna riskkapitalister (och på Ericsson också). Nu är det full rulle igen och gör man bra resultat så får man bra tillbaka. Ekonomin är ju ganska cyklisk.

9:04 fm  

Skicka en kommentar

<< Home