måndag, december 12, 2005

Superhjältar!

Nästa söndag gäller det alltså, då är det pepparkakstävling med M och hennes kompisar. Temat för i år är superhjältar och söndagen lades på att sätta ihop en pepparkakskreation. Innan dess hade jag hunnit med en julklappssväng på stan, lussekattsätande med min syster + systerdotter samt middag och floor-filler-final.

Hur som helst så blev pepparkaksbygget utdraget, vi gruffade om hur hjältarna skulle stå samt hur stor eller hur mycket större vissa delar skulle vara och så vidare. Jag stupade i säng strax efter tolv och sov efter en djup suck som en stock till dess att M väckte mig i morse.

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

Pepparkakstävling låter kul. Det ska jag ta tag i och organisera nästa år.

10:17 em  
Blogger Östermalmsräven said...

Jag tror att du hinner med i år också om du skyndar dig! Det är ganska soft, man får ihop en skapelse på en kväll...

10:45 em  
Anonymous Anonym said...

Men svårt att få andra lika engagerade. Alla mina vänner är utomlands eller i Göteborg.

11:13 em  
Blogger Stora Morran said...

Honey pie! We are so not done. vi måste ju dekorera allt och det gör man inte i en handvändning.

11:56 em  
Blogger Östermalmsräven said...

V: Nej då är det faktiskt lite knepigare...


Stora Morran: Klart vi ska dekorera också, annars vinner vi ingenting! Vi får planera in en dag till i veckan...

9:58 fm  
Anonymous Anonym said...

Lycka till (: hoppas ni vinner. haha.

12:36 em  

Skicka en kommentar

<< Home