tisdag, december 13, 2005

Heute abend (Lucia)

Det blir ingen luciakonsert för mig ikväll, alla jäkla barnfamiljer har lyckats boka upp alla bra kyrkor så det är bara lyssnarplatser kvar i Engelbrekt, Oscars och Hedvig Eleonoras kyrka. Jag antar att jag är lite sent ute, men jag hoppades på att det skulle finnas något man kunde köpa sig in på… Ja ni vet lite åt drinkbordhållet, boka ett dyrt bord (få orkar ju sånt längre) och köp sprit för två lax så får ni gå före kön och har säkrat en plats i orkanens centrum.

Well, well, icke sa nicke.

Nu får jag lussa för mig själv istället, har jag tur så kanske jag kan få M att sätta på sig en ljuskrona och dra sina bästa lussepsalmer.

2 Comments:

Blogger Stora Morran said...

Jag kan sätta på mig en krona om du vill....

2:50 em  
Blogger Östermalmsräven said...

Stora Morran: Tres chic, sjunger du lusse-psalmer också?

2:54 em  

Skicka en kommentar

<< Home