onsdag, december 14, 2005

Julklappsångest

Man vet ju egentligen inte om det är så att man köpt något som personen som ska ha klappen uppskattar förrän det är dags för paketöppning. Jag har haft några dagar med julklappsångest och spelat upp lite scenarion i huvudet över hur det skulle vara om det är så att man köpt helt fel eller haft fel fokus eller dylikt.

Hur som helst så släppte allt igår när Fredrik Strage (journalisten som skrev ”Fans” och som dissade svensk hip hop när den var som störst) klev på Buss 1 och satt sig strax framför mig på min väg hem från jobbet (Kungsgatan-Linnégatan). Han satte sig och pillade med en DVD han köpt, ”The Gremlins collection”, hoppas hans flickvän blir nöjd hahahaha.

8 Comments:

Anonymous Anonym said...

Paparazzi!! :) Såg du va djag skrev om tygkassen föresten? Om butiken fortfarande har nån kvar, så köper jag en, och så fixar vi betalning när jag är tillbaks i Sverige 1 februari. Låter det okej? (ca. 70 sek för kassen.)

6:15 em  
Blogger Blancaflor said...

Hoppas att flickvännen inte läser din blogg innan jul. Hihihi!

6:38 em  
Blogger felicia said...

jag skulle bli helt överlycklig om jag fick en gremlins collection!!!

7:25 em  
Blogger Stora Morran said...

Fosa,fosa,fosa!!!

Tog du kort på honom med din mobbe?

Galen Räv!

Hoeny oroa dig inte för julklappen den kommer vara alldeles alldeles underbar eftersom den är ifrån dig!

11:10 em  
Blogger Östermalmsräven said...

Jag kunde inte hålla mig, det är så lätt att ta bilder med mobben liksom...

10:11 fm  
Blogger Supernova said...

halloo. du som en datanörd, kan du kanske råda bot på min dators störda ryck? vid sidan om egen julångest drabbas jag av av datorn hänger sig lite nu och då, den har funkat felfritt i typ två år, men senaste veckorna (2-3 veckor) har den startat om helt apropå ingenting och gjort det lite nu och då. Först startade den om, sedan ändrade jag en inställning så den inte bara skulle starta om utan visa ett felmeddelande.. så har den gjort det några gånger. Så har (C:) formaterats om, men problemet kvarstår. Förut innan formateringen och inställning blev det ett rött streck längst uppe på skärmen och sen svartnade den i blinkningar, numera hänger den sig och så måste man starta om den så fungerar den ett tag. Och den har gjort så med både explorer och firefox. Eh ja.. Hårdvarufel, men vaaaaaar..

2:06 em  
Blogger Östermalmsräven said...

Insolens: Det låter som att din dator är på krigsstigen, känns som att det kanske är en hårddisk som är sönder eller liknande?

Jag jobbar ju med mjukvaru-utveckling och när min dator gruffar så får jag en ny så jag är väl inte världens bästa bot mot blinkande skärmar och datorer som självdör.

Tyvärr.

2:10 em  
Blogger Supernova said...

mmjahapp.. sicken osis, jag har lämnat åbäcket på service nu och fått låna en laptop så länge.. jaja.

snacka om praktiskt att alltid bli serverad ny dator om den börjar bråka. fast å andra sidan ganska nödvändig också kan jag tänka mig.

4:01 em  

Skicka en kommentar

<< Home