måndag, december 12, 2005

NK

Jag var en sväng på NK i helgen och fick ögonen på lite spansk "cecina". Det är väl egentligen inte sådär jätteavancerat men det var extra roligt att de skyltade med att "cecinan" kom precis från den regionen som mina föräldrar kommer ifrån. Mor och far har ju alltid ältat det här med att allt det goda från Spanien inte finns på de här breddgraderna men tji fick dom den här gången. Sen kan man ju till deras försvar säga att det tog en sisådär 30 år från det att de flyttade hit (hmm ja de har flyttat tillbaka och bor där på vintrarna) innan NK anammade det hela.

NK slutade med att M köpte ett litet paket gåslevermouse eller hmm ja någonting ”de Canard” var det i alla fall…



5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Muy caro....

10:12 em  
Blogger Blancaflor said...

Utan Jamon serrano, manchego-ost och tortilla de patata skulle jag inte kunna leva.

10:51 fm  
Blogger Östermalmsräven said...

blancaflor: Jag har lärt mig att överleva utan, men allt blir tyvärr lite tråkigare.

10:54 fm  
Blogger Hans Shimoda said...

Canard betyder "anka" på franska. Men så va fan... Ank- eller gåslever, samma skit om än löjligt gott. Kul med en östermalmsblogg ;)

3:35 em  
Blogger Östermalmsräven said...

Hans: Bra där! guldstjärna till dig! För mig kvittar det faktiskt också om jag ska vara ärlig, lika gott med både och.

Jag är väl ingen gourmand så jag borde kanske passa mig för dessa inlägg, man vill ju inte kliva ner sig i en grop hahaha. Tror knappt jag skulle känna skillnad mellan anka och gås heller.

Däremot så vet jag att det är gäss som skiter ner hela Djurgården, de pluppande djävlarna...

4:13 em  

Skicka en kommentar

<< Home