onsdag, december 21, 2005

Restaurang Italiano

Jag har nog ältat restaurang Italianos förträfflighet in extenso inför M så pass mycket att jag själv blev förvånad när det nu visade sig att vi aldrig varit där. Jag blev nästan lite förnärmad och sa typ ”Va? Nej du skämtar? Inte ens i början?”.

Saken är ju den att vi ändå går ut och äter ganska mycket, men ständigt finns det något nytt eller annorlunda som vi vill prova på och glömmer närheten till nedre Nybrogatans utbud. Det är ändå patetiskt, vi har känt varandra i nästan ett år och jag bor tre minuter från stället som jag ältat om tiotusen gånger.

Jag är speciellt kär i deras al dente penne med svamp, dijon & vanlig senap, oxfilé? Och en massa god peppar och parmesan till. Rätten heter Medusa och dom har troligtvis serverat den sedan restaurangens start och kommer säkert att ha kvar rätten forever.

Vi käkade medusan där igår! Finally!

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Oh, my.. din teori förutsätter TVÅ saker:
a) att vederbörande NÅGONSIN går iklädd underkläder tillräckligt länge för att NÅGON ska hinna se dem... (ahum)

och

b) att de underkläder som finns att tillgå just nu är odugliga rent estetiskt (det vet väl alla att den som inte behöver ha dem på sig, struntar blankt i om de skaver och var)...

Hur som helst, behöver jag inte dyka längre ner i detta ämne, eftersom min lilla blonda köpte dyra, vackra, läckra undies till vederbörande. App lapp, jag slapp!

Hmm.. min dotter är lite av en expert på "kärlekspaket" <-- hennes ord..


Hepp, god jul och akta huset!

// K

12:35 em  
Anonymous Anonym said...

Älskar Italiano! Främst deras carpaccio och pasta arragosta. Mmm, smaskens!

11:29 fm  

Skicka en kommentar

<< Home