tisdag, december 20, 2005

Alicante i februari?

M vill åka till mina föräldrars lägenhet i Alicante under de kallaste dagarna i februari. Så sjukt kallt är det inte där då men på natten kan det nog gå ner till en sju-åtta grader och det är ändå en liten kontrast till sommarens sol och bad. Självklart så skulle det vara mysigt att strosa runt lite i solen och handla goda små saker på Carrefour samt köpa på sig lite sprit men det är dock en liten hake med det hela.

Mina excentriska föräldrar är ju där på vintern.

Jo visst är det en liten fyrarumslägenhet med tre små sovrum så vi kommer inte direkt behöva trycka in oss men ändå! Det är en sak att bo i lillstugan och hälsa på dem under en sommarhelg ute på Ljusterö här i goa Stockholms skärgård (för då vet man att man är cirka en timme från Linnégatan om man skulle tröttna) och en annan att hänga med dem under en långhelg i Alicante.

Gosh, I don’t know! Det kanske är jag som övedriver.

7 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hur excentriska är dina föräldrar egentligen? :)

12:19 em  
Blogger Östermalmsräven said...

Hmm okej de är väl inte världens mest excentriska men jag vet inte riktigt vad det är som gör att jag väldigt snabbt blir irriterad och lätt småputt när jag umgås med dem för mycket. De är väl för lika mig antar jag...

12:47 em  
Anonymous Anonym said...

Haha, så fungerar de flesta familjer tror jag. :) Men aldrig fel med Alicante..

1:13 em  
Anonymous Anonym said...

hmm.. alicante är ok på sommaren men i feb, nja. tycker inte riktigt om staden som sådan. tacka vet jag barcelona!=)

1:14 fm  
Blogger Östermalmsräven said...

klara: Klart barcelona är annorlunda, en helt annan stad även om de ligger på samma kust.

Alicante är okej och faktiskt varmare än Barcelona. Halva grejen är ändå att jag kan bo gratis så en långhelg slutar på typ 1000:-

Det är soft.

9:08 fm  
Anonymous Anonym said...

ja, endast 1000 spänn för en långhelg är inte dumt. ska väl erkänna att jag inte skulle tacka nej till det. varför jag inte riktigt är frälst i staden kan bero på att när jag
pluggade där för några år sedan, drabbades jag av ett inbrott. vaknade mitt i natten av att två okända män rotade i mina byrålådor...ska inte gå in djupare på händelsen men inbrottet har satt sina spår.. blev också av med en massa värdesaker och personliga ting.=( sedan blev jag och mina vänner dagligen förföljda av hormonstinna tonårsgrabbar på vespa. dom är inte att leka med!;)

men du/ni får det säkert nice. antar att det blir både fest och shopping?

2:06 fm  
Blogger Östermalmsräven said...

Klara: Hmm det låter inte kul alls, men man helgarderar sig inte mot hemska saker och killar på vespor bara för att man åker till Barcelona. Det är knappt så att man helgarderar sig mot det hela genom att stanna hemma vid stureplan...

10:54 fm  

Skicka en kommentar

<< Home