måndag, december 19, 2005

Farrutx goes Casall

The evil germans klarades av galant och jag känner mig nöjd över min lilla insatts. Det slutade till och med så lyckligt att jag fick följa med på en gosig corporate-lunch. Nu ska jag bara ta tag i en liten förstudie sen är jag faktiskt nöjd för dagen.

Förresten så gick jag och M en snabb (och kall) liten promenad igår efter gay army. Halvvägs ner på Birger Jarlsgatan så ser jag att Farrutx har gått och ska bli en casall-butik… Ehh what? Det känns som att allt urholkas på något sätt och att allt bara blir jäkla märken som WE, JL, Filippa K, Gina tricot, Tiger och Casall överfuckingallt i alla gallerier och på alla gator.

What’s the motherfucking deal? Är det så att man måste ha minst 120 butiker i Sverige för att kunna överleva? Jag tror vi är alldeles för få för vårt eget bästa, Sverige borde slå ihop sig med Norge och Finland eller nåt…

5 Comments:

Blogger Blancaflor said...

Här finns fortfarande Farrutx...

6:42 em  
Blogger Östermalmsräven said...

Blancaflor: Ja men har ni niohundra Filippa K butiker på samma gata? Nej jag trode inte det va? Ha! det har vi!

Lyllos oss, eller nåt.

9:33 fm  
Anonymous Anonym said...

Håller med dig, Räven.

/Blygisen

8:15 fm  
Anonymous Anonym said...

Det finns ju bara en Casall-butik och det var den du gick förbi. Mycket fin butik dessutom, i mitt tycke.

/Axel

2:48 em  
Blogger Östermalmsräven said...

Tack Axel, jag behövde verkligen den infon exakt idag hahaha. Du vet att det är 2007-01-31 idag va och jag bor i Bangalore sedan ett år?

2:54 em  

Skicka en kommentar

<< Home