torsdag, december 08, 2005

Lite julångest

Mina excentriska föräldrar bestämde sig igår för att de skulle åka från det soliga Spanien hit till ett tråkfruset Stockholm och fira jul med mig och min syster (+underbar systerdotter). Biljetter är redan köpta och de landar på Arlanda den 22 december. Well, jag känner mig sådär illa till mods då jag hittills skohornat mig in i M:s familjs julfirande och engagerat hela den familjen i att jag också ska vara med och köpa julklappar och crasha julfirandet och diverse tjejfester etcetera. Nu vet jag inte ens om jag kommer att dyka upp i knivstan överhuvudtaget (annandag jul kanske).

Såklart förstår de ju att jag måste hänga med mina föräldrar nu när de kommer hit en vecka det här halvåret och visst så är julen i mycket en familjehögtid jabedi jabedi jabedi.

Men det känns ändå på ett knasigt sätt som att "vi skulle gått tillsammans" men nu "går vi skilda vägar".

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Ahaa jag anar vem du är tillsammans med. Stora Morran? 1+1 = 2 bloggare :D

2:12 fm  
Blogger Östermalmsräven said...

husmusen + Sherlock Holmes = Basil mus

9:16 fm  
Anonymous Anonym said...

mina päron gör tvärtom. lämnar ett fruset sthlm och landar i thailand. utan oss. hur orättvist känns inte det?

10:56 fm  
Blogger Östermalmsräven said...

Linda: Hmm jo det låter kanske inte som världens snällaste, ni får hämnas genom att inte köpa några julklappar...

11:17 fm  
Anonymous Anonym said...

you bet I'll do that!

12:35 em  

Skicka en kommentar

<< Home