tisdag, december 06, 2005

Babyolja

När jag köpte min soffa kan jag ju lungt säga att form gick före funktion (om man räknar bort den finurliga funktionen att man kan fälla ut sittdynorna så att det blir jätteschäslonger) och jag minns att jag valde det ljusgråa tyg som jag valde endast för att jag tyckte det var snyggt utan att ens tänka tanken på hur det skulle kunna se ut när någon (M.) klivit ur duschen (nybabyoljad) och satt sig i den. Well, oturligt nog så var den dagen igår och jag spenderade kvällen till att "tvätta" soffan med vatten+yes tills dess att fläckarna ljusats upp och nästintill försvunnit.

Det roliga var att märket verkligen såg ut som en stjärt, alltså ett riktigt jäkla här-går-stjärten-och-här-går-benen-ner-tryck. Det tråkiga var att det tog en hel kväll att få bort, för varje gång jag drog på lite vatten så mörkades ju tyget ner och jag var tvungen att låta det torka för att se resultatet...

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Skönt att det gick bort, det låter som att du ändå tog det ganska bra. Jag hade blivit galen!

/FF

1:07 em  
Blogger Östermalmsräven said...

Jag freakade faktiskt lite. Lite för mig själv sådär.

1:09 em  
Anonymous Anonym said...

haha (: oslagbart.

9:05 fm  

Skicka en kommentar

<< Home