fredag, oktober 26, 2007

Wolf

Ja som ni märker så hetsar man till det ganska mycket sådär allmänt. Tröskeln för seghet och inkompetens är väldigt låg när mycket ska göras på kort tid och hmmm jag ser faktiskt det hela som en bra egenskap. Ja ni vet när man byter ut kortbolag och ber partnerbolag byta ut kontaktpersoner så väljer man ju andra vägar och optimerar sin vardag, man snäpper upp allt ett steg till. Ett steg man inte tagit om man inte kastats in i just den situationen.

Att avskeda ett team är oerhört påfrestande men om man inte gör det så får man ju aldrig något bättre. Vissa kallar det för "kill your darlings" och lite så är det ju faktiskt, ut med det du trodde var bra och gör något ännu bättre av det.

Ni kanske tror att jag är en väldigt cynisk människa och typ den värsta chef man kan ha men jag tror banne mig att det är tvärtom. Jag må vara krävande och arrogant men jobbar du med mig så är det alltid raka puckar, är du bra så får du växa dig hur stor som helst och du behöver aldrig oroa dig över att jobba i ett segt team eller känna att kunskapsnivån inte riktigt går framåt.

Jag hoppas att det är så i alla fall.

Jag vill att det ska vara så.

Ibland vill jag bara vara lite som "Winston Wolf" i filmen "Pulp Fiction".

Hahahaha.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Ett team konsulter fick gå?

1:23 em  
Blogger Östermalmsräven said...

tjocke konsulten: Nej det slutade med att jag fick en ny kontaktperson. Hur de gjort i partnerbolaget rent strukturmässigt har jag ingen aning om... Han/hon/de jobbar nog troligtvis kvar men med andra kunder.

1:29 em  

Skicka en kommentar

<< Home