måndag, oktober 15, 2007

Råttor på gatan

Min helg har varit ganska kass, visst har jag hunnit med en trevlig lunch med VPDarna, grekisk middag med Henke, någon drink på det och så vidare men det jobbigaste är nog ändå på familjefronten.

Min dam är tillbaka till Bangalore (hon har ju bott hos sin mor i en månad sen dess att hennes far gick bort) och hon är ju i stort sett otrösterlig. Ensam i Bangalore med några jobbflyttproblem, passproblem och ett dåligt samvete för att flytta ifrån sin mor tar knäcken på det mesta. Inklusive mig.

Det är ju värre när någon man tycker om är ledsen än att vara ledsen själv så min vardag är grå grå grå.

Allt på en gång.

Well det stod en "Audi R8" utanför min dörr när jag gick upp i morse så det var ju ändå lite halvkul. Ett halvleende kunde jag ju ändå bjuda på när jag tänker på att "R8" blir råtta i Sverige.

Så miserabel är jag just nu.

2 Comments:

Blogger Blygisens betraktelser said...

Jadu. Du sade det själv: "Just nu".

Det blir bättre snart.

Man kan inte låta bli att le lite åt din humor iaf. :-)

2:19 em  
Blogger Östermalmsräven said...

blygisen: Man får se det lilla i det stora eller vad det nu är man säger.

3:26 em  

Skicka en kommentar

<< Home