tisdag, september 05, 2006

Tjockdosor

Jag har fört över lite pengar till SEB och samtidigt fått en sån där Internet-dosa storlek jumbokräfta. Jaaa jag förstår folk som tycker att Nordeas skrapplotter till kodsystem känns lite omodernt men det är så sjukt skönt att alltid ha dem med sig, de ligger ju liksom med resten av korten i min korthållare.

Det blir ju inte bättre av att de försöker göra världens största nyckelring av SEB-dosan, som om någon "weirdo" skulle hänga nycklarna på den där i alla fall, what are they thinking?

Jag gillar mitt Indiska citibank konto bäst, de har ett digitalt tangentbord man klickar in sin kod med (man bestämmer den själv utefter vissa regler). Vete tjyven hur säkert det är men jag behöver varken dosa eller skraplotter.

That is the shit!

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Alltså.. "Skraplotten" ÄR ju guld. Det där med SEB's dosa verkar så omständigt. Jag är glad att jag har en skraplott i alla fall!

11:11 em  
Anonymous Anonym said...

Sitta och klicka på tangenter på en skärm är väl inte så säkert om du inte är alldeles ensam i rummet. Annars kan ju vem som helst stå ovanför din axel :)

12:22 fm  
Anonymous Anonym said...

Hmn...jo bara det funkar så. Jag är ju värre än värsta fröken nyfiken så jag undrar ju främst hur det känns att M har kommit dit nu...//Stina

..och ja du får svara att jag inte har med det att göra men jag vill ju veta jue;-)

12:23 fm  
Blogger Östermalmsräven said...

V: Jag vet, de är mina favvos också. Lätt! (Hmm efter citibank då...)

Pat: Jo men till att börja med så måste du knappa in siffrorna som står på ditt kort och det är inte så lätt att komma ihåg en kreditkortsserie direkt, se måste de kolla över axeln när du trycker in koden och det är ju lite som när man står vid en bankomat. Är du ute publikt så får du väl bara passa dig lite... No big deal.

Anonymous: Jo det är bra, jag har fixat lite så att hon har ett SPA att hänga på och kontantkort till mobben att ringa för så att hon liksom mjukstartar lite hehehe. Jag tycker det gått bra, lite tråkigt att jag jobbar så mycket bara för vi skulle ha väldans mycket roligare om båda var lediga :-)

6:18 fm  
Blogger Blancaflor said...

Jag gillar allt SEB-dosan. Fast jag skulle inte använda den som nyckelring, det känns alltför risky.

12:28 em  

Skicka en kommentar

<< Home