onsdag, mars 01, 2006

Reavinstskatt, 0:-

Jag har spenderat några timmar på skatteverkets webbsida för att hitta alternativ till att reavinstskatta de pengar jag tjänat på att sälja lägenheten. Jag har sett att man får dra av mäklararvode samt de kostnader man har vid försäljning och sen så har jag även hittat blanketter som tyder på att man kan ange renoveringar och liknande utan att visa kvitton, det räcker med före/efter bilder och det har jag ju faktiskt.

Tydligen så är det sedan även så att reavinstskatten endast är på 20% av vinsten istället för de 30% som jag trodde ursprungligen så jag kommer att ”nolla” det där även om det nu är så att jag inte köper en dyrare lägenhet i Stockholm att kvitta det hela mot (som de tidigare påstod var enda sättet).

Ha!

2 Comments:

Blogger Åsa said...

Själv har jag just gjort en hacka på en försäljning och rätta mig om jag har fel men pröjsar man inte skatt på 2/3 av vinsten med 30%, men hej, det kanske slutar på samma summa...jaja, själv så lär jag köpa ngt innan 2007 och slippa pröjsa det :-)

10:49 em  
Blogger Östermalmsräven said...

ablund: mjoae det är väl typ samma peng vi talar om kanske...

5:04 em  

Skicka en kommentar

<< Home