måndag, november 28, 2005

Robyn

Jag måste bara säga att jag har lite skräckförtjust förhållande till Robyn. Jag tycker hon är cool och sen så tycker jag att hon gör sjukt soft musik ibland. Jag har en favvolåt just nu och det är "Handle me", speciellt om jag får se videon samtidigt.

Alltså hon är så sjukt jävla söt när hon blir skjutsad på cykeln i röd klänning och sen så ser hon helt fucking sjukt ful ut i konstiga flätor och guldjacka. På något sätt så spelar hon hårt och konstnärligt på olika utseenden och skiter i vad du/jag tycker.

Beaten är helt sjukt skön, snyggt lagda stråkar och hennes flow är som sänt från ovan. Det coola är att hon kör tvärtomstuket och kör rimes om hur cool en snubbe är och alla grejerna han lyckas med och sen trycker in "but you can't handle me" i punchlinen i motsatts till alla hip hopare som bara snackar om hur coola dom är och hur feta bilar dom kör och att alla brudarna vill ha dom. Robyn blir liksom skjutsad på cyckel i videon, helt hiphopparadoxalt. Jag blir helt gojsig i huvudet. I Love.

Den låten + videon är bästa svenska produktionen i år, 2005. That's it.

5 Comments:

Blogger Supernova said...

tycker precis samma sak. hon gjorde ju det i någon lite äldre video också, där hon här typ.. nattflicka/geisha/jagvetinte riktigt omvartannat.. men nu kommer jag förstås inte på vad låtjäveln heter. Jaja. Intressant blogg..

har hört att hon försöker plagiera gwen stefani.. eller vem det nu var, men det vettetusan om jag håller med om.

11:54 fm  
Blogger Östermalmsräven said...

Nej jag tycker nog Robyn är Robyn. Skulle aldrig kunna tänka mig att Gwen skulle våga sig på att köra en video där hon inte är snygg.

12:34 em  
Blogger Supernova said...

insolens: nje, det kanske känns lite tlc unpretty.. kommer du ihåg? känns som bra med eget race iaf. Fan, det är ju skönt med människor som vågar se fula ut ibland och vara sig själva.

2:24 em  
Blogger Östermalmsräven said...

Jag tror du snöar in lite i din vilja att folk ska "våga se fula ut ibland och vara sig själva" men jag håller med dig delvis. Jag tror Robyn experimenterar med sitt utseende för att få coola effekter inte för att hon "vågar vara sig själv". Men allt är ju som sagt en tolkningsfråga.

3:52 em  
Blogger L said...

Härligt inlägg, du verkar ju helt såld :)

10:44 em  

Skicka en kommentar

<< Home