onsdag, november 23, 2005

Den bästa av mödrar

Jag fick med mig ett knippe biobiljetter från mitt förra jobb och har inte betalat en bio själv på exakt 4,5 år då de alltså såg biobiljetter som en skön förmån vi helt enkelt skulle ha. Jag har typ 10 biljetter kvar och får nog inga nya här så när de är slut sen är det tyvärr dags att betala själv.

Hur som helst så käkade jag kinabuffé med M igårkväll och gick sedan med henne på "Den bästa av mödrar". My days, det var en tjejfilm utan dess like.

Den var förvisso gripande och M grät sig såklart igenom hela filmen men jag måste ändå säga att det blir lite tröttsamt när en film bygger för mycket på emotionella vyer där man filmar människors ansikten i snygga miljöer hela tiden, med typ blåsten i ansiktet och skånegässen i bakgrunden om och om och om igen utan att de säger någonting.

I don't know, det kanske bara är jag...